Erdoğan'dan bir ilk Kürdistan dedi

erdogan diyarbakir
Başbakan Recep Tayyip
Erdoğan'ın konuşması sırasında başta İbrahim Tatlıses olmak üzere Bülent Arınç ve Emine Erdoğan'ın gözyaşlarını tutamadığı görüldü.
 
Erdoğan'ın açıklamasından satırbaşları;
Diyarbakır, ey Diyarbakır, kardeşlik şehri Diyarbakır, sizi yürekten, hasretle selamlıyorum. Bağlar, Bismil, Örmik, sizi kalpten selamlıyorum. Dicle, Ergani, Hani, Hazro, sizi gönülden selamlıyorum. Kulp, Lice, Silvan, Yenişehir, sizi kalpten selamlıyorum. Bugün buradan Şanlıurfa'yı, Mardin'i, Hakkari'yi, Bitlis'i, Van'ı, 81 vilayetimizi selamlıyorum. Diyarbakır'ınb kardeşi Erbil'i buradan selamlıyorum.
İşte O barzani 81 yıl önce kardeşlerinin ülkesi Türkiye'ye misafir oldu. Bugün de Molla Mustafa Barzani'nin oğlu, değerli dostum Mesud Barzani'yi Diyarbakır'da misafir ediyoruz. Tıpkı babanız, amcanız gibi, kardeşlerinizin toprağına, Diyarbakır'a hoşgeldiniz. Sizin şahsınızda Kürdistan bölgesindeki kardeşlerimizi de selamlıyoruz.
Erbil'de kendimizi evimizde hissediyorsak sizde burada kendinizi evinizde hissedin.Bugün büyük kucaklaşmaya, büyük buluşmaya şahit oluyoruz. Bu hasrete, özleme son veriyoruz. Hoşgeldin Şivan Perwer diyoruz. Evine, baba ocağına hoş geldin.
Diyarbakırlı kardeşim, Türk kardeşim, Kürt kardeşim, Zaza kardeşim, Arap kardeşim bu Cumhuriyet senin Cumhuriyetin. Bu Cumhuriyet ne kadar İzmirlinin ne kadar Ankaralının ise işte o kadar senin de Cumhuriyetindir. Bu bayrak senin de bayrağındır. Sen bu bayrağın bu devletin sahibisin. artık hiç kimse kimseyi hor göremez. Kimse kimseye ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapamaz. Hiçbir kültür hiçbir kimlik artık inkar edilemez. Yeni Türkiye'de ayrımcılık, öteleme, horlama olamaz.
 
Etiketler: ,

Yazar Hakkında

Haberin ve bilginin kaynağı http://defoluhaber.blogspot.com/ Adsense Templates

0 yorum

Cevap yaz